Always the sun

Újrakezdés Lisszabonban

Érkezésünk és „kényszervakáció” Algarve-ban

2016. október 26. 12:31 - alwaysthesun

Mivel a repülőjegyünk már megvolt szeptember 23-ára, de a lakásba csak október elsején tudtunk beköltözni, valahol egy hetet el kellett töltenünk. Este érkeztünk meg Lisszabonba, egy éjszakára foglaltunk szállást az Alfama-negyedben, csomagjaink egy részét pedig megőrzésre átvittük az itteni magyar barátainkhoz. Tőlük visszafelé sétálva az egyik kilátónál egy hatalmas szabadtéri buli végébe futottunk bele: szuper zene és őrületes jó hangulat volt. A szállásunkra már fadomuzsika kísért minket, épp egy fesztivál zajlott. Kell ennél jobb fogadtatás?

Úgy döntöttünk, a beköltözésig hátralévő egy hetet Algarve-ban töltjük, Portugália legdélebbi tartományában.

Tavaly januárban voltunk már pár napot ott, gondoltuk, megnézzük nyár végén is: az idő még jó, de már nem főszezon, nincs tele turistával. Algarve 230 km hosszú, csodálatos tengerpartjával, mediterrán klímájával igen népszerű úticél. Rengeteg angol jár oda, akik igencsak el is vannak kényeztetve, a nagyobb tengerparti városokban legalábbis mindenképp: babostojásosszalonnáskolbászos full English breakfast és foci szinte minden helyen van. Ennek igazi előnye az, hogy angolul mindenki beszél, bármit el lehet angolul intézni, de persze az illendő minimál portugál szókincs mindig egy kicsit beljebb visz. (Lisszabonban egyébként hasonlóképpen.)

Az Algarve szó egyébként mór eredetű, az “algharb”, nyugat szóból származik. A mór fennhatóság idején virágzott fel a térség, elsősorban a mezőgazdaság fejlődésének köszönhetően: a narancstermesztés kezdetei, az olajsajtolás technikájának kialakulása erre a korszakra tehetők. Állítólag februárban virágoznak a mandulafák - ezt majd meg kell néznünk! Itt jegyeznénk meg, hogy áprilistól fapados járattal lehet majd Budapestről Faroba repülni, s nem csak a nyári szezonban, hanem egész évben. A mi tavaly januári utunk fantasztikus volt: napos, kellemes, tavaszias idő, narancsszüret, kevés turista, egyes partokon csak mi és a sirályok… Nyilván fürdésre nem alkalmas a víz, de a szürke, hideg télből elmenekülni néhány napra ideális célpont.

Mi most Albufeira városát választottuk, mert Lisszabonból oda lehet a legrövidebb idő alatt eljutni busszal (3,5 óra). Repülhettünk is volna Faroba, de az valahogy eszünkbe sem jutott. (K) talált egy szuper szállást, egy régi malomépületben kialakított apartmant foglalt le, fantasztikus panoráma, hatalmas terasz várt minket, lenyűgöző volt (és nem volt drága sem, gondolatban már a családi/baráti közös vakációkat is odaképzeltük...).

A dombtetőn, a fekete kupolás épület a volt malom:

Ez pedig a kilátásunk a szállásról:

Algarve természetesen több, mint a tengerpartja, reméljük, lesz alkalmunk felfedezni még. Ez alatt az egy hét alatt most csak Albufeira környékén jártunk, arról, hogy miket csináltunk, a következő bejegyzésekben számolunk be, meséljenek most még a képek.

(i)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.